DVV nieuwe titelsponsor Cycling Tour

2/02/2015 14:00:00

De Cycling Tour vormt het neusje van de zalm van de recreatieve fietstochten in België. Vorig jaar reden meer dan 40.000 fietsers één van de 12 tochten van de Cycling Tour. Vanaf dit jaar is DVV titelsponsor van de DVV Cycling Tour en dit voor de volgende twee jaar.

De DVV Cycling Tour schuift de actieve fietser toertochten van topkwaliteit voor de wielen, zodat hij/zij (vorig jaar reden meer vrouwen dan ooit de Cycling Tour) in de beste omstandigheden van zijn/haar favoriete hobby kan genieten. Prachtige en diverse parcours, perfect uitgepijld, een ruime keuze aan afstanden, uitgebreide bevoorradingen en een kalender met een uitgebalanceerde chronologische en geografische spreiding: lekker dicht bij huis of verrassingen aan de andere kant van het land.

De DVV Cycling Tour laat de deelnemers kennismaken met klassieke parcours (o.a. Luik-Bastenaken-Luik, Franco-Belge, Gent-Wevelgem, Waalse Pijl, GP van Wallonië), minder bekende hellingen (o.a. via de Ename Classic, La Chouffe Classic en de Grinta! Challenge) en prachtige streken (Vlaamse Ardennen, Pays des Collines, Hoge Ardennen, Hageland,...). Er zit bijzonder veel variatie in de volledige Tour.
Dit jaar maken 12 tochten deel uit van de DVV Cycling Tour, met voor het eerst ook de Fietsdodentocht in Bornem. Aan dit evenement namen in 2014 meer dan 5.500 fietsers deel. Op die manier wordt de aanwezigheid in de provincie Antwerpen versterkt.

Bernadette Karcher, Executive Manager van DVV verzekeringen: "DVV linkt zijn sponsorbeleid aan een gezonde en actieve levensstijl. 40.000 fietsers vorig jaar in de Cycling Tour, en het aantal fietsliefhebbers blijft stijgen. DVV steekt vanaf dit jaar graag een tandje bij!”

Inschrijvingen open

Inschrijven voor de Omloop van Vlaanderen, Ename Classic, Peter Van Petegem Classic en La Chouffe Classic kan vanaf morgen, vrijdag 23 januari, via www.dvvcyclingtour.be.
De inschrijvingen voor de andere wedstrijden zijn binnenkort via diezelfde website beschikbaar.

De volledige kalender van de DVV Cycling Tour 2015 ziet er als volgt uit:

Zaterdag 14 maart: Omloop van Vlaanderen - Gent
Zondag 22 maart: Ename Classic - Zottegem
Zaterdag 18 april: Peter van Petegem Classic - Aalst
Zaterdag 9 mei: Tour de Namur Cyclo - Namur
Zaterdag 16 mei: Flèche de Wallonie - Spa
Zondag 24 mei: Tilff-Bastogne-Tilff
Zaterdag 30 mei: La Chouffe Classic – Houffalize
Zaterdag 6 juni: Grinta Challenge – Tournai
Zaterdag 8 augustus: Decathlon Classic - Leuven
Zondag 9 augustus: Fietsdodentocht - Bornem
Zaterdag 15 augustus: Cycling.be Classic - Diepenbeek
Zaterdag 22 augustus: Géants des Ardennes - Liège

DVV, voor gezinnen en zelfstandigen

Het DVV-merk wordt op de Belgische markt door een net van meer dan 200 exclusieve consulenten verdeeld. DVV biedt een volledige service in Leven en Niet-Levenaanbijna 400.000 gezinnen en een aanbod op maat aan KMO’s en zelfstandigen.Kenmerkend voor DVV zijn nabijheids- en kwaliteitsservice, en een proactief aanbod volgens de klantbehoeften.

DVV is een merk- en handelsnaam van Belins NV, verzekeringsonderneming toegelaten onder codenummer 0037

DVV verzekeringen, –Galileelaan 5, 1210 Brussel

Contact : communication@belins.be – 02 286 68 57