DVV Mobility App

DVV Mobility App bij een schadegeval

Schade

Schade aan je wagen? De Mobility App biedt gratis hulp. Met deze App kan je zo goed als elk schadegeval aan je wagen aangeven: of het nu gaat om een ongeval, glasbreuk, pech of diefstal, DVV is altijd in de buurt.



SchadeSchade door aanrijding

Een ongeval met je wagen? Geen probleem, want met de Mobility App vul je meteen een elektronische aangifte in.

Hoe werkt het?

Als je klant bent bij DVV, vul je het best alle velden van je profiel in zodra je de App hebt gedownload.

  • Ongeval met een tegenpartij: je moet altijd het Europees Aanrijdingsformulier invullen. Er is immers altijd een handtekening en een beschrijving van beide partijen nodig. De elektronische aangifte is dus geen vervanging van de papieren aangifte.
  • Ongeval zonder tegenpartij: de elektronische aangifte volstaat wel als alleen jouw wagen beschadigd is en er geen gewonden of getuigen zijn.

Twijfel je? Vul dan behalve de elektronische aangifte ook altijd het papieren aangifteformulier in!

Schade door glasbreuk

De DVV Mobility App geeft je de keuze: telefonisch of meteen online een afspraak maken met Carglass. Ben je verzekerd voor glasbreuk? Dan hoef je niets te doen – wij betalen de factuur.

Kies je er voor om een beroep te doen op een andere hersteller? Dan moet je je facturen aan DVV bezorgen. Hou dan ook rekening met een mogelijke franchise. Voor meer informatie hierover neem je het best contact op met je DVV-consulent.

Pech onderweg

Met de DVV Mobility App word je rechtstreeks verbonden met de servicedesk van DVV Assistance. Ons team zal je met raad en daad bijstaan. Als je een polis DVV Assistance hebt, hoef je niets te betalen.

  • Heb je DVV Assistance? Dan kun je altijd een beroep doen op onze servicedesk, ook voor verkeersongevallen in het buitenland of pechgevallen in heel Europa.
  • Heb je geen “DVV Assistance”, maar is je wagen wel verzekerd bij DVV? Na een ongeval in België (inclusief 25 km voorbij de grens) kun je je wagen laten takelen als hij niet meer kan rijden. Neem contact op met onze servicedesk voor de takeldienst. Opgelet: bij een ongeval buiten de landsgrenzen of bij pech kun je geen beroep doen op onze servicedesk.

Diefstal of inbraak

Er werd ingebroken in je wagen, of je wagen werd gestolen? Dan is het belangrijk dat je eerst contact opneemt met de politie. Zij zullen je een PV-nummer geven. Opgelet, dat kan even duren! Waarschijnlijk zal je ook naar een politiekantoor moeten gaan om de aangifte te doen. Zodra je het PV-nummer ter beschikking hebt, kun je je aangifte elektronisch doorsturen.

Geïnteresseerd?

App Store Google Play
Deel dit