Als gevolg van de COVID-19-pandemie en de lockdown hebben telewerken en vergaderen op afstand de wind in de zeilen. Meer dan ooit is het al digitaal wat de klok slaat. Maar wat is de impact van de digitalisering op de verzekeringen van een kmo?
Als gevolg van de lockdown schakelt de digitalisering in heel veel ondernemingen een versnelling hoger. Tal van e-commerce-bedrijven zagen hun verkoopcijfers sterk toenemen. Heel wat van hen zijn snel overgeschakeld naar e-commerce. Voor de klassieke ondernemingen zijn Microsoft Teams, Zoom en Google Meet een heel interessante manier gebleken om in contact te blijven met hun klanten en hun leveranciers.
Experts verwachten dat de digitale versnelling niet zal afnemen naarmate de beperkende maatregelen worden afgebouwd. Het koopgedrag van de Belgen is misschien wel voorgoed veranderd. Handelaars hebben een nieuw kanaal gevonden om extra omzet te genereren. De efficiëntie van online vergaderen en klanten bezoeken en ook van telewerken is de ondernemingen niet ontgaan.
Een nieuwe (digitale) manier van werken veroorzaakt ook nieuwe risico's, wat concrete gevolgen heeft op het vlak van de verzekeringen. Hieronder vind je enkele concrete voorbeelden:
Vind je dit artikel interessant? Lees meer op KMO Insider.
Heb je nog vragen over de risico's die je onderneming loopt en wil je meer weten over deze diverse verzekeringen? Neem contact op met je DVV-consulent. Hij of zij staat voor je klaar.
Gepubliceerd op 25/05/2020
Voor al je voertuigen als zelfstandige (wagen, minibus, bestelwagen), de verzekering Mobility Pro is er voor jou.
Digi Cover helpt snel de gevolgen van een cyberaanval oplossen of tot een minimum beperken: bijstand, IT-diensten, schade aan derden... Lees er hier meer over.
Wil je je zelfstandigenpensioen optimaliseren en meteen een belastingvoordeel genieten? Maak kennis met het Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen