• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

Contact

Heb je een klacht? We luisteren!

We zijn er voor iedereen

Wij streven er elke dag naar om je de beste service te bieden en de verwachtingen van onze klanten liggen ons bijzonder nauw aan het hart. Laat het ons dus zeker weten als je niet helemaal tevreden bent.

Waar kan je terecht om een klacht in te dienen?

Contacteer je DVV-consulent of dossierbeheerder
Heb je een klacht, contacteer dan best eerst je DVV-consulent of je relatiebeheerder. Anders kan je ook contact opnemen met de dossierbeheerder. Ze zullen de tijd nemen om naar je te luisteren en om samen met je een oplossing te vinden.

Klachtendienst van DVV verzekeringen
Indien geen oplossing gevonden wordt of het voor je niet makkelijk is om je klacht te melden bij je contactpersoon, dan kan je rechtstreeks terecht bij de Klachtendienst van DVV verzekeringen op één van de volgende manieren:

  • Mail: klachten@dvv.be
  • Telefonisch: 
    • Om je klacht te melden of voor vragen over de verdere afhandeling van je klacht: +32 2 286 66 66.
    • Voor andere vragen aan DVV verzekeringen: +32 2 286 61 11.
  • Post: DVV verzekeringen – Klachtendienst - Karel Rogierplein 11 - 1210 Brussel.

Wat kan je verwachten als je een klacht indient bij DVV verzekeringen?

Als je een klacht indient bij DVV verzekeringen, zal die een aantal stappen doorlopen:

Registratie
Je klacht wordt geregistreerd in een speciaal beveiligd register dat wordt beheerd door de Klachtendienst. Zo bent je zeker dat er altijd een spoor is van je klacht en dat alle informatie op eender welk moment beschikbaar blijft. Alle klachten die bij DVV verzekeringen worden ingediend, worden vijf jaar bewaard. 

Ontvangstmelding 
Kan je klacht niet opgelost worden binnen de week na ontvangst? In dat geval laten we je dat binnen drie werkdagen weten.

Definitief antwoord

  • Ons klachtenbeleid is zo georganiseerd dat je zeker kan zijn dat je klacht eerlijk en onafhankelijk behandeld wordt en dat er geen belangenconflicten mogelijk zijn.
  • We doen er alles aan om binnen de twee weken en uiterlijk binnen de maand na de ontvangstmelding je klacht te beantwoorden.
  • Lukt dat niet? Dan informeren we je zo snel mogelijk over de oorzaken van de vertraging. Daarbij vertellen we je ook wanneer je normaal het definitieve standpunt mag verwachten.

Lessen trekken 
Tot slot onderzoeken we hoe we met de informatie over de klachten onze producten en services verder kunnen verbeteren.

Wat zijn de beroepsmogelijkheden?

Ben je niet tevreden met het antwoord van de Klachtendienst? Dan kan je terecht bij deze onafhankelijke instanties:

Klacht over een verzekering?
Ombudsman van de verzekeringen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel
www.ombudsman-insurance.be/nl 
info@ombudsman-insurance.be
T +32 2 547 58 71

Probleem met een financiële instelling of klachten over een hypothecair krediet?
Ombudsdienst voor financiële diensten (Ombudsfin)
North Gate II,
Koning Albert II-laan 8 bus 2
1000 Brussel
www.ombudsfin.be
Ombudsman@Ombudsfin.be
T +32 2 545 77 70

Klacht in verband met erkennen van een ongeval als een arbeidsongeval?
Federaal agentschap voor beroepsrisico's (Fedris)
Sterrenkundelaan 1
1210 Brussel
OF
Troonstraat 100
1050 Brussel
http://fedris.be/nl/home
info@fedris.be
T +32 2 226 64 00

Raadpleeg de websites van deze erkende entiteiten voor de buitenrechtelijke regeling van consumentengeschillen voor meer informatie over hun exacte rol en de procedure.

Goed om te weten:

  • Of je nu een klacht indient bij DVV verzekeringen, de Ombudsman van de Verzekeringen, de Ombudsdienst voor financiële diensten of bij het Federaal agentschap voor beroepsrisico's (Fedris), de behandeling van je klacht is altijd kosteloos.
  • Als je een klacht indient bij DVV verzekeringen of bij de genoemde beroepsinstanties, doet dit geen afbreuk aan je recht om eventueel het geschil aanhangig te maken voor de bevoegde Belgische rechtbanken.

 

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 350 kantoren.

Kies een consulent