• My DVV

Contact

Hebt u een klacht? We luisteren!

We zijn er voor iedereen

Hebt u een klacht over 1 van onze verzekeringen of bent u ontevreden over DVV Verzekeringen? We luisteren naar u en proberen u zo snel mogelijk te helpen.

Waar kan u terecht om een klacht in te dienen?

Contacteer uw DVV-consulent of dossierbeheerder
Uw DVV-consulent  of uw dossierbeheerder (contactgegevens vindt u op de briefwisseling) zal er alles aan doen om uw klacht zo snel en zo goed mogelijk af te handelen. Lukt dat niet? Dan zal uw consulent uw klacht doorsturen naar de Klachtendienst van DVV Verzekeringen.

Klachtendienst van DVV Verzekeringen
Is het moeilijk om uw klacht te melden bij uw DVV-consulent of dossierbeheerder? Bent u (nog) geen klant? Contacteer de Klachtendienst van DVV Verzekeringen op 1 van de volgende manieren:

Wat kan u verwachten als u een klacht indient bij DVV Verzekeringen?

Als u een klacht indient bij DVV Verzekeringen, zal die een aantal stappen doorlopen:

Registratie
Uw klacht wordt geregistreerd in een speciaal beveiligd register dat wordt beheerd door de Klachtendienst. Zo bent u zeker dat er altijd een spoor is van uw klacht en dat alle informatie op eender welk moment beschikbaar blijft. Alle klachten die bij DVV Verzekeringen worden ingediend, worden 5 jaar bewaard. 

Ontvangstmelding 
Kan uw klacht niet opgelost worden binnen de week na ontvangst? In dat geval laten we u dat binnen 3 werkdagen weten.

Definitief antwoord

  • Ons klachtenbeleid is zo georganiseerd dat u zeker kan zijn dat uw klacht eerlijk en onafhankelijk behandeld wordt en dat er geen belangenconflicten mogelijk zijn.
  • We doen er alles aan om binnen de 2 weken en uiterlijk binnen de maand na de ontvangstmelding uw klacht te beantwoorden.
  • Lukt dat niet? Dan informeren we u zo snel mogelijk over de oorzaken van de vertraging. Daarbij vertellen we u ook wanneer u normaal het definitieve standpunt mag verwachten.

Lessen trekken 
Tot slot onderzoeken we hoe we met de informatie over de klachten onze producten en services verder kunnen verbeteren.

Wat zijn de beroepsmogelijkheden?

Bent u niet tevreden met het antwoord van de Klachtendienst? Dan kan u terecht bij deze onafhankelijke instanties:

Klacht over een verzekering Probleem met een financiële instelling of klachten over een hypothecair krediet Klacht in verband met erkennen van een ongeval als een arbeidsongeval
Ombudsman van de Verzekeringen
Ombudsdienst voor financiële diensten (Ombudsfin)
Federaal agentschap voor beroepsrisico's (Fedris)
de Meesplantsoen 35
1000 Brussel
www.ombudsman.as 
info@ombudsman.as
T +32 2 547 58 71
North Gate II,
Koning Albert II-laan 8 bus 2
1000 Brussel
www.ombudsfin.be
Ombudsman@Ombudsfin.be 
T +32 2 545 77 70
Sterrenkundelaan 1
1210 Brussel 
Troonstraat 100
1050 Brussel
fedris.be
info@fedris.be
T +32 2 226 64 00

Raadpleeg de websites van deze erkende entiteiten voor de buitenrechtelijke regeling van consumentengeschillen voor meer informatie over hun exacte rol en de procedure.

Goed om te weten:

  • Of u nu een klacht indient bij DVV Verzekeringen, de Ombudsman van de Verzekeringen, de Ombudsdienst voor financiële diensten of bij het Federaal agentschap voor beroepsrisico's (Fedris), de behandeling van uw klacht is altijd kosteloos.
  • Als u een klacht indient bij DVV Verzekeringen of bij de genoemde beroepsinstanties, doet dit geen afbreuk aan uw recht om eventueel het geschil aanhangig te maken voor de bevoegde Belgische rechtbanken.

 

Een vraag?
Hulp nodig?

Ga naar een DVV-consulent in een van onze 316 kantoren.

Kies een consulent