Waarom toegang geven?
Stel: je bent de verzekeringnemer van al je contracten, en bij een schadegeval word je gehospitaliseerd, waardoor je niet in staat bent een schadeaangifte in te dienen. Dan kan een vertrouwenspersoon aanloggen in MyDVV en je schadegeval aangeven en opvolgen.
Of je voertuig heeft meerdere bestuurders en bij een politiecontrole wordt de bestuurder verzocht zijn “groene kaart” te tonen. Elke bestuurder kan aanloggen in MyDVV en het verzekeringsbewijs tonen.
Wat zal de persoon aan wie ik toegang geef niet kunnen zien of doen?
Hoe toegang geven?
Heeft de persoon onmiddellijk toegang na mijn aanvraag?
Neen. Zodra je je aanvraag hebt ondertekend, ontvangt hij een automatische e-mail die hem in kennis stelt van je aanvraag. Je vertrouwenspersoon moet aanloggen in MyDVV om je verzoek te aanvaarden of te weigeren. Hij zal pas toegang hebben tot je profiel nadat het mandaat is aanvaard. Je ontvangt trouwens een e-mail over zijn beslissing.
Wie kan de toegangen tot mijn profiel schrappen?
Jij of je vertrouwenspersoon kan op ieder moment een einde stellen aan het mandaat dat toegang geeft tot het profiel. Als je vertrouwenspersoon het mandaat had aanvaard, zal je een document moeten tekenen, en aanloggen via itsme®. In alle andere gevallen is er geen handtekening nodig om het mandaat te beëindigen.