Schadeaangifte

Aangifte van schade in je DVV Assistance

Hoe schade aangeven in je DVV Assistance, je reisbijstandsverzekering in België en in het buitenland?

Je hebt DVV Assistance afgesloten en je heb een probleempje in het buitenland? Moet je dringend terugkeren naar België? Je hebt de bijstand voor je voertuig onderschreven en je hebt autopech twee straten van je huis of op weg naar je vakantie? Geen paniek, wij zijn er om jou te helpen! 

Dringend hulp nodig?

Bel meteen onze bijstandscentrale 0800 93 300 (in België) +32 2 286 72 86 (vanuit het buitenland).

Ben je ziek of gekwetst

De gewaarborgde prestaties komen niet in de plaats van de interventies van de overheid, zeker wat noodhulp betreft. Ben je ziek of gekwetst, dan moet je in de eerste plaats beroep doen op de lokale hulpdiensten (ziekenwagen, ziekenhuis, arts) en ons vervolgens de contactgegevens bezorgen van de dokter die jou verzorgt.

Wanneer een schade melden?

Je moet het schadegeval aangeven van zodra dat mogelijk is, en in elk geval binnen de zeven kalenderdagen.  

Hoe een schade melden?

Contacteer je DVV-consulent. Die regelt je schade snel, efficiënt en correct.  

Wat heb je nodig om je schadeaangifte in te vullen?

Van zodra het kan en zeker binnen dertig dagen, bezorg je alle nuttige gegevens en beantwoord je alle vragen die jou gesteld zijn om de omstandigheden vast te stellen en de omvang van de schade te bepalen. Verzamel de volgende informatie:

  • de originele bewijsstukken m.b.t. de omstandigheden, de gevolgen en de geleden schade
  • bij diefstal: het proces-verbaal dat werd opgesteld door de lokale overheid die zich het dichtst bevindt bij de plaats waar de feiten zich hebben voorgedaan of bij de plaats waar je ze hebt vastgesteld.

Goed om te weten

Wij vergoeden je de telecommunicatiekosten die je hebt gemaakt in het buitenland om ons te bereiken om van onze bijstand gebruik te maken of om je schadegeval aan te geven.

Nog vragen?