• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

My DVV

Een schadegeval online aangeven

FAQ

Kan ik online een schadegeval aangeven?

Natuurlijk! Via MyDVV kan dat zelfs 24/24, op eender welke plek. Op de homepagina van MyDVV (nadat je aangemeld bent) klik je daarvoor bij ‘Mijn schadedossiers’ op ‘Nieuwe schadeaangifte’. Doorloop daarna de stappen om informatie te geven over de omstandigheden, de partijen en het schadegeval en om documenten toe te voegen.

Kan ik na de aangifte mijn schadedossier nog wijzigen?

Zolang de status van je dossier ‘Aan te vullen’ is, kan je gegevens, foto’s, facturen, prijsoffertes en andere documenten toevoegen. Afhankelijk van het soort schadegeval, kan dat ofwel via MyDVV (op de pagina van het betreffende schadegeval), of via de dienst Schadebeheer (claims@belins.be) met vermelding van je schadenummer.

Wat zijn de verschillende statussen van mijn schadedossier?

Een schadedossier kan vijf verschillende statussen hebben:

  • Aan te vulen 
    Je kunt nog gegevens, facturen, foto’s enz. aan je schadedossier toevoegen. Zodra je aangifte volledig is, kan je het naar je DVV-consulent sturen door op ‘versturen’ te klikken.
  • In behandeling 
    Je schadedossier is nu in handen van je DVV-consulent. Hij zorgt dat je schade zo snel mogelijk vergoed wordt indien je schade gedekt is door je polis. Je consulent houd je op de hoogte. Heb je vragen? Dan kan je hem of haar altijd contacteren met vermelding van het dossiernummer dat je vindt in het deel ‘Mijn schadedossiers’ in MyDVV.
  • Afgehandeld
    Je DVV-consulent heeft alle nodige stappen gezet. Als je schadegeval in aanmerking komt voor vergoeding, word je op de hoogte gebracht en wordt het bedrag op je rekening gestort.
  • Gesloten
    Je hebt je schadevergoeding ontvangen (behalve als de schadeaangifte verworpen werd omdat het schadegeval bijvoorbeeld niet gedekt was door je polis) en je hebt je akkoord gegeven om het schadedossier af te sluiten.
  • Afgewezen
    je schadegeval is niet gedekt door je verzekeringspolis en komt dus niet in aanmerking voor vergoeding. Je DVV-consulent kan je meer informatie geven over de reden van deze verwerping.

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent