• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

My DVV

Een vertrouwenspersoon toegang geven tot je MyDVV-profiel

FAQ

Aan wie kan ik toegang geven?

Aan jou de keuze! Je geeft toegang aan om het even welke vertrouwenspersoon: je kind, je partner, … Er kunnen meerdere personen toegang hebben tot je MyDVV-profiel.

Waarom toegang geven?

Stel: je bent de verzekeringnemer van al je contracten, en bij een schadegeval word je gehospitaliseerd, waardoor je niet in staat bent een schadeaangifte in te dienen. Dan kan een vertrouwenspersoon aanloggen in MyDVV en je schadegeval aangeven en opvolgen.

Of je voertuig heeft meerdere bestuurders en bij een politiecontrole wordt de bestuurder verzocht zijn “groene kaart” te tonen. Elke bestuurder kan aanloggen in MyDVV en het verzekeringsbewijs tonen.

Wat zal de persoon aan wie ik toegang geef kunnen zien of doen?

De schadeaangiften bekijken, de polissen consulteren (Niet-Leven), een schadegeval aangeven en een afspraak maken.

Wat zal de persoon aan wie ik toegang geef niet kunnen zien of doen?

  • Documenten ondertekenen in jouw plaats. 
  • Je persoonsgegevens wijzigen.
  • Op zijn of haar beurt iemand toegang geven tot je profiel.
  • Acties voor de levensverzekeringscontracten zien en ondernemen.
  • Toegang krijgen tot vertrouwelijke documenten.

Hoe toegang geven?

  1. Log aan in MyDVV via itsme®. Als je met e-ID inlogt, zal je de toelating niet kunnen ondertekenen.
  2. Kies in « Je profiel » « Toegangbeheer » in het afrolmenu.
  3. Klik in « Toegang tot je profiel » op « Een persoon toevoegen ».
  4. Geef de persoonsgegevens van de vertrouwenspersoon.
  5. Volg met behulp van itsme® de verschillende stappen om het mandaat dat toegang geeft aan de vertrouwenspersoon te ondertekenen. 

Welke gegevens heb ik nodig om toegang te geven?

Om iemand toegang te geven, moet je op een formulier de volgende gegevens invullen:

  • voornaam en naam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • taal
  • rijksregisternummer
  • e-mail

Heeft de persoon onmiddellijk toegang na mijn aanvraag?

Neen. Zodra je je aanvraag hebt ondertekend, ontvangt hij een automatische e-mail die hem in kennis stelt van je aanvraag. Je vertrouwenspersoon moet aanloggen in MyDVV om je verzoek te aanvaarden of te weigeren. Hij zal pas toegang hebben tot je profiel nadat het mandaat is aanvaard. Je ontvangt trouwens een e-mail over zijn beslissing.

Wie kan de toegangen tot mijn profiel schrappen?

Jij of je vertrouwenspersoon kan op ieder moment een einde stellen aan het mandaat dat toegang geeft tot het profiel. Als je vertrouwenspersoon het mandaat had aanvaard, zal je een document moeten tekenen, en aanloggen via itsme®. In alle andere gevallen is er geen handtekening nodig om het mandaat te beëindigen.

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent