• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

Nieuws

Overstromingen: we zijn er voor je

Praktische info voor de getroffen klanten

Je kan rekenen op onze steun en solidariteit na het noodweer waardoor je zo hard getroffen bent. We doen ons uiterste best om je goed te begeleiden en het je gemakkelijker te maken de nodige stappen te ondernemen. Hieronder vind je alle praktische informatie die je verder kan helpen. En wees gerust, we zijn met heel ons hart bij je. Je DVV-consulent blijft je eerste contactpersoon. Neem gerust contact met hem op. Hij zal je heel graag verder helpen.

1. Heb je basisproducten nodig?

We zullen je zo snel mogelijk een voorschot overmaken van zodra je schadedossier geopend en aanvaard is. Dat kan je bijvoorbeeld gebruiken om:

  • voedsel, verzorgingsproducten, enz. te kopen
  • nieuwe kleding te kopen
  • vervoersoplossingen te vinden
  • elektro-apparaten aan te schaffen (wasmachine, vaatwasser, koelkast, diepvries,…)

Als je contact opneemt met DVV Home Assistance, kan je ook beroep doen op een gespecialiseerde firma om je woning te laten reinigen. Dat is al een zorg minder, waarvan we weten dat het zwaar en vervelend kan zijn, en het zal je hopelijk wat ademruimte geven. Aarzel dus niet om contact op te nemen met DVV Home Assistance op het nummer 0800/93.300.

Ontvang een attest om in aanmerking te komen voor kortingen bij sommige handelaars

Comeos (handelsfederatie) en Assuralia (Beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen) zijn overeengekomen om aan iedereen die schade lijdt een attest uit te reiken. Het geeft recht op diverse kortingen bij de deelnemende handelaars, van wie je hier de lijst vindt: www.commercecares.be

Hoe dat attest ontvangen?

Neem contact op met je DVV-consulent. Hij zal je het ingevulde attest bezorgen. Daarna hoef je het enkel te tonen in de winkel om de kortingen te krijgen.

Je attest is geldig tot 4 september.

2. Heb je een woning nodig?

DVV Home Assistance staat tot je dienst om een tijdelijk verblijf te vinden. Neem gerust contact op 24/7 via 0800/93.300.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden stellen we alles in het werk om je zo snel mogelijk een tijdelijk verblijf te vinden. Hiermee kan je even op adem komen zolang het nodig is.

3. Hoe bekom je zo snel mogelijk een vergoeding?

We begrijpen zeer goed dat je zo snel mogelijk uit deze situatie wilt geraken. Daarom vragen we je om je DVV-consulent zo snel mogelijk het volgende te bezorgen:

  • max vijf foto’s (geen video) van de schade en indien mogelijk van de elementen die de schade hebben veroorzaakt. Gelieve overige foto’s zelf bij te houden.
  • een gedetailleerd bestek van een erkende aannemer als je de werken door een vakman wilt laten uitvoeren.
  • indien je de werken zelf uitvoert, gelieve dan een lijst bij te houden van de werkuren en de gebruikte materialen.
  • een lijst van de beschadigde inboedel en de waarde van elk stuk.
  • als er expliciet om een hypothecair attest gevraagd wordt, kan je dit verkrijgen in het registratiekantoor van je gemeente. De gegevens vind je op kadaster.be. Geef de postcode of de gemeente door om gegevens over je gemeente te bekomen.
  • het rekeningnummer waarop we de vergoeding mogen storten.

Hoe kan je ons deze gegevens bezorgen?

  • Via je DVV-consulent
  • Online: via MyDVV (particulieren). Via het tabblad “Schade” kan je een schadedossier aanmaken en ons documenten mbt de schade bezorgen. Wil je achteraf nog documenten aan je dossier toevoegen, dan kan je steeds via e-mail contact opnemen met je DVV-consulent.
  • Via de post: DVV verzekeringen – Dienst Schade, Rogierplein, 11 te 1210 Brussel. Gelieve altijd de referentie van je dossier te vermelden op de documenten die je ons per post verstuurt, zodat de opvolging sneller kan verlopen.

Als je vragen hebt over de verwerking van je dossier, neem dan gerust contact op met je consulent.

4. Heb je nood aan een luisterend oor?

Gezien de pijnlijke momenten die ujehebt meegemaakt, en die je waarschijnlijk nog steeds ondervindt, is het heel normaal dat je je overstuur, angstig of overweldigd voelt... Als je het gevoel hebt dat je behoefte hebt aan een luisterend oor of de hulp van een psycholoog, aarzel dan niet om dit te vermelden wanneer je je verzoek indient. Wij zorgen voor de rest en nemen zo spoedig mogelijk contact met je op en zorgen voor professionele hulp.

We wensen jullie veel moed toe en staan je de hele weg bij.

Gepubliceerd op 03/08/2021

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent