• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

Auto

Waarom kiezen voor een door DVV erkende garage om je auto te laten herstellen?

Een erkende garage: alleen maar voordelen

Heb je autoschade door een ongeval? Dan moet je een garage kiezen voor de herstelling. In de loop der jaren bouwde DVV  een netwerk van erkende garages uit, zorgvuldig geselecteerd. Kies je voor een van deze erkende schadeherstellers, dan geniet je extra voordelen en diensten.

Wat zijn de voordelen van een door DVV erkende garage?

  • Professionaliteit: je geniet van een professionele service.
  • Nabijheid: in 90% van de gevallen is er een erkende garage binnen een straal van 10 km van je woonplaats.
  • Snelheid: binnen 24 uur na de schademelding wordt contact met je opgenomen.
  • Kwaliteit: naast de zekerheid van een duurzaam kwaliteitslabel krijg je een van 3 jaar waarborg op de herstellingen.
  • Mobiliteit: bij een verkeersongeval (of je nu in je recht bent of niet) krijg je een vervangwagen voor de duur van de herstelling. Liever een milieuvriendelijke optie? Dat kan natuurlijk ook.
  • Financieel voordeel: Via het derdebetalerssysteem stuurt de hersteller de factuur voor het verzekerde deel rechtstreeks naar DVV.

Bovendien profiteer je van een haal- en brengservice (de hersteller haalt je auto op, levert een vervangwagen en brengt je herstelde auto later terug), een carwashbeurt en een veiligheidscontrole.

Heb je een ongeval gehad en heb je een omniumverzekering?

  • Dan zijn er extra voordelen:
  • Vervangwagen
    • Voor de volledige duur van de herstelling, zelfs als je in fout was (mits je de herstelling effectief laat uitvoeren).
    • Gedurende 6 dagen bij totaalverlies. 
  • Gratis technische controle na het ongeval, indien nodig.
  • Verlaagde franchise afhankelijk van je specifieke voorwaarden.

Hoe vind je een erkende garage in je buurt?

Er zijn twee opties :

Wat als je een niet door DVV erkende garage kiest?

Kies je alsnog voor een niet-erkende garage, dan zal DVV een auto-expert aanstellen om de schade te beoordelen. Je geniet dan bijvoorbeeld niet van het derdebetalerssysteem, je moet zelf de kosten van de herstelling voorschieten.

Is je auto goed verzekerd?

Met de autoverzekering Mobility van DVV bepaal je zelf welke dekking bij je past. 

Je hebt een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering, waaraan je opties kunt toevoegen als je wil: een volledige of gedeeltelijke omniumdekking, voertuigbijstand, personenbijstand, bestuurdersverzekering of rechtsbijstand.

Gepubliceerd op 04/10/2024

Goed om te weten

De autoverzekering Mobility (en de optie Voertuigbijstand) is wettelijk verplicht. Ze wordt afgesloten voor 1 jaar en jaarlijks stilzwijgend verlengd. De Bijzondere en Algemene voorwaarden hebben voorrang op de commerciële brochures. Het verzekeringscontract is onderworpen aan het Belgisch recht. Ga langs bij een DVV-consulent of bekijk hier:

Vooraleer een contract te ondertekenen is het belangrijk dat je kennis neemt van deze documenten.

Heb je een klacht? Je DVV-consulent, de Klachtendienst van DVV en de Ombudsman van de Verzekeringen zijn er om je te helpen. Hoe dien ik een klacht in?

Gewoon goeie service

Bij DVV is verzekeren in de eerste plaats een service. Dagelijks maken meer dan 1.000 DVV-consulenten tijd voor je vrij. Wanneer je dat echt nodig hebt, bijvoorbeeld in geval van schade. Je consulent volgt je dossier dus persoonlijk van A tot Z. En dat is geruststellend!

De autoverzekering Mobility is een verzekeringsproduct van DVV, een merknaam en een handelsnaam van Belins NV, Karel Rogierplein 11 in 1210 Brussel, RPR Brussel BTW BE 0405.764.064, IBAN BE98 7995 5012 5293, BIC GKCCBEBB - verzekeringsonderneming erkend onder het nummer 0037.

Dit wil je ook weten

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent