• My DVV

Schadeaangifte

Aangifte van schade aan uw woning

Hoe schade aangeven aan uw woning?

Als u bij DVV Verzekeringen ingetekend hebt op de woningverzekeringen Cocoon of Cocoon Start kan u op ons rekenen bij brand, waterschade, storm- of hagelschade, glasbreuk, overstromingen. U kan dan uw schade aangeven via uw DVV-consulent of via My DVV.

Schade aangeven via uw DVV-consulent

  • Bel uw DVV-consulent of het contactcenter via 0800 93 300. Als er maatregelen nodig zijn om ergere schade te voorkomen, zal het contactcenter daar ook voor zorgen. Bijvoorbeeld als er een verhuis van de inboedel moet georganiseerd worden.
  • Zorg voor een volledig dossier en neem foto’s van de schade, in detail en van op afstand. Uw consulent helpt u daar graag bij.
  • Bepaal hoe u de schade laat herstellen:
    • Zal u de herstellingen aan uw woning (gedeeltelijk of volledig) zelf uitvoeren? Bezorg ons dan een lijst met de benodigde materialen, hun kostprijs en een inschatting van het aantal werkuren.
    • Vertrouwt u de werken liever toe aan uw vertrouwde hersteller? Dan kan u ons een gedetailleerd bestek bezorgen van een geregistreerde aannemer.
    • Kent u of vindt u geen geschikte hersteller? Dan vindt DVV die voor u, dankzij Cocoon Direct Repair. In de meeste gevallen kan uw DVV-consulent een hersteller inschakelen zonder dat u verder iets hoeft te doen.
    • Is uw inboedel beschadigd? Bezorg ons een lijst met alles wat beschadigd werd en vermeld daarbij de waarde. 

Schade aangeven via My DVV
Via My DVV kan u ook uw schadeaangifte doen. U wordt dan gevraagd om alle informatie over de omstandigheden, de schade en de contactgegevens online in te voeren. Ook foto’s of andere documenten kan u ons zo bezorgen.

Nog vragen?
Neem contact op met uw DVV-consulent

DVV-nieuwsbrief

Uw e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV Verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Ga naar een DVV-consulent in een van onze 316 kantoren.

Kies een consulent