• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

Nieuws

Domiciliëring bij DVV

Wat is een domiciliëring?

Een domiciliëring is een vooraf ondertekend mandaat waarmee je een organisatie zoals DVV de toestemming geeft om automatisch het bedrag van een factuur, bijvoorbeeld een verzekeringspremie, van je rekening te halen. Op die manier hoef je het bedrag van je premie niet manueel over te schrijven op elke vervaldag.

Moet je betalen voor een domiciliëring?

Nee. Een domiciliëring is altijd gratis. 

Ik heb een domiciliëring lopen. Kan ik de datum van inning veranderen?

Ja! Bij DVV kan je kiezen welke dag je het best uitkomt en ook daarna eventueel de datum aanpassen. Neem contact op met je consulent.

Ik wil het rekeningnummer van mijn domiciliëring veranderen. Hoe moet dat?

Kan ik een domiciliëring stopzetten?

Natuurlijk. Neem contact op met je consulent. Je zal vanaf dan een factuur ontvangen met een overschrijvingsformulier. Je kan er ook voor kiezen om je betaling te spreiden. Houd er dan rekening mee dat er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden.

Mijn domiciliëring is niet doorgegaan. Wat moet ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden:

  1. Als je domiciliëring niet is doorgegaan omdat er niet voldoende geld op je rekening stond, dan zal er automatisch een nieuwe betalingspoging gedaan worden. Na drie pogingen wordt de transactie definitief geweigerd en zal je een rappel ontvangen om te betalen via overschrijving. Houd er rekening mee dat er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden als de automatische inning is mislukt door een onvoldoende saldo. Bij de volgende vervaldag kan je als de openstaande premie werd betaald opnieuw via automatische inning betalen.

  2. Als je je domiciliëringsmandaat hebt ingetrokken zonder DVV verzekeringen te verwittigen, zal je ook een rappel ontvangen voor de niet-betaalde premie, net als een nieuw domiciliëringsmandaat. Dat moet ingevuld, ondertekend en teruggestuurd worden als je de domiciliëring opnieuw in orde zou willen brengen.

Heb je een andere vraag?

Bij DVV heb je het geluk dat je altijd een echt mens kan contacteren die er alles aan doet om je de juiste dekking, een persoonlijke schadeafhandeling en de beste service te bieden. Aarzel niet om je DVV-consulent te contacteren als je nog vragen hebt over je domiciliëring.

 
Gepubliceerd op 20/04/2022

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent