Auto

Heb je recht op bijstand voor je voertuig?

Bijstand voor het voertuig: wat houdt dat in?

Met bijstand voor het voertuig kan je rekenen op hulp bij pech, een ongeval of diefstal van je voertuig. We leggen uit hoe dat zit bij DVV verzekeringen, en welke nummers je moet bellen.

Heb je recht op bijstand voor je voertuig in België?

Wil je weten of je bijstand geniet bij DVV in België (en tot 30 km voorbij de grens)? Alles hangt af van de situatie en van het soort verzekering dat je hebt:
 
Na een ongeval
Je geniet gratis bijstand 24/7 bij een ongeval met de waarborg BA van de autoverzekering Mobility
  • Je voertuig wordt gratis getakeld tot bij de garage van je keuze.
  • Je krijgt een gratis vervangwagen voor de duur van de herstellingen als je je voertuig laat herstellen in een garage die erkend is door DVV verzekeringen. Meer info 
  • Je wordt weer thuis gebracht.

Twee belangrijke punten:

  • Als je ziek bent of gewond, doe dan altijd een beroep op de lokale hulpverlening (ziekenwagen, arts, ziekenhuis enz.).
  • Bij een ongeval op de autoweg wordt je voertuig getakeld via het systeem FAST/SIABIS+.

Bij een defect
Als je de optie Bijstand van de autoverzekering Mobility of de optie Bijstand voor het voertuig van DVV Assistance hebt onderschreven, dan kan je rekenen op onze hulp bij een defect op het Belgische wegennet:

  • Als je voertuig niet ter plaatse kan worden hersteld, dan wordt het getakeld naar de garage van jouw keuze in België.
  • Indien nodig krijg je een vervangwagen. Lees hier voor hoelang.
  • Indien nodig brengen we je weer naar huis.

Heb je pech op de autosnelweg, dan bestaat het systeem FAST/SIABIS+ die zorgt voor de pechverhelping van je auto.

Bij diefstal
Onderschreef je de waarborg Omnium of de waarborg Bijstand van de autoverzekering Mobility of de waarborg Bijstand voor een voertuig van DVV Assistance, dan kan je rekenen op bijstand als je voertuig gestolen werd:

 
Welk nummer moet je bellen vanuit België?
0800 93 300

Heb je recht op bijstand voor je voertuig in het buitenland*?

Onderschreef je de optie Bijstand van de autoverzekering Mobility of de optie Bijstand voor een voertuig van DVV Assistance, dan kan je rekenen op bijstand in het buitenland* bij diefstal, pech of een ongeval:

  • Kan je voertuig niet ter plaatse worden hersteld, dan wordt het getakeld naar de dichtstbijzijnde garage.
  • We vergoeden de kosten voor extra overnachtingen in afwachting van de herstelling van je voertuig (122 euro per nacht en per kamer) en/of de kosten voor een vervangwagen (of van een mobiliteitsbudget van 85 euro/dag) gedurende zeven dagen (formule Mobiliteit) of 15 dagen (formule Mobiliteit Extra), met een totale beperking van maximaal 1.000 euro (formule Mobiliteit) of maximaal 1.400 euro (formule Mobiliteit Extra). 
  • Is het onmogelijk je voertuig te herstellen binnen 3 dagen of laat je je voertuig niet ter plaatse herstellen, dan repatriëren we je voertuig en eventueel de passagiers tot in België.
Welk nummer moet je bellen vanuit het buitenland?
+32 2 286 72 86

Kan je eveneens onze bijstandscentrale contacteren en vragen om hulp als je daar geen recht op hebt? En tegen welke prijs?

We trachten je altijd een oplossing te bieden. Als blijkt dat je niet gedekt bent, dan vragen we eerst of je akkoord gaat met de prijs voor de bijstand. Je ontvangt de factuur later. De prijs hangt af van de geleverde prestaties. Hoe dan ook, de waarborg Bijstand onderschrijven is voordeliger dan wanneer je achteraf moet betalen voor de geleverde prestaties.

Wat is er onder meer niet inbegrepen in onze “Bijstand voor een voertuig”?

  • Onderhouds- of herstellingskosten van het voertuig.
  • Als het voertuig stilstaat wegens onderhoud.
  • Een defect waarvoor al twee interventies nodig zijn geweest van de bijstandscentrale tijdens de voorbije 12 maanden.
  • Kosten voor brandstof en smeermiddelen die nodig zijn voor de pechverhelping.
  • Schade als gevolg van dronkenschap of alcoholintoxicatie (of een vergelijkbare toestand).
  • Kosten voor de vervangwagen: brandstof, tol, waarborg, boetes enz.

Heb je bijstand nodig voor je voertuig?

Je hebt wellicht begrepen dat bijstand in heel wat gevallen nuttig kan blijken. Bij DVV heb je daarvoor verscheidene mogelijkheden.

  1. Een autoverzekering Mobility nemen met de waarborg Bijstand. Heb je al een autoverzekering Mobility maar zonder de waarborg Bijstand voor een voertuig? Contacteer in dat geval je consulent om die waarborg daar even aan toe te voegen.
  2. Geen autoverzekering nemen bij DVV maar wel de reisbijstandsverzekering DVV Assistance, een verzekering Bijstand voor personen, waaraan je dan de optie Bijstand voor een voertuig kan toevoegen. 

Goed om te weten

*In alle landen die vermeld staan op het verzekeringscertificaat van je voertuig en waarvan de afkortingen niet uitdrukkelijk zijn doorgestreept.

De bijstand wordt georganiseerd door onze partner Europ Assistance. 

De autoverzekering Mobility en DVV Assistance worden afgesloten voor één jaar en stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende perioden van telkens een jaar. De bijzondere en de algemene voorwaarden hebben voorrang op de commerciële brochures. Voor een individuele offerte en een premieberekening kan je contact opnemen met een DVV-consulent. De verzekeringsovereenkomst is onderworpen aan het Belgisch recht. Ga voor meer info langs bij een DVV-consulent of raadpleeg:

Autoverzekering Mobility

DVV Assistance

Vooraleer een contract te ondertekenen is het belangrijk dat je kennis neemt van deze documenten.

Heb je een klacht? Je DVV-consulent, de Klachtendienst van DVV en de Ombudsman van de Verzekeringen zijn er om je te helpen. Hoe dien ik een klacht in?

Gewoon goeie service

Bij DVV is verzekeren in de eerste plaats een service. Dagelijks maken meer dan 1.000 DVV-consulenten tijd voor je vrij. Wanneer je dat echt nodig hebt, bijvoorbeeld in geval van schade. Je consulent volgt je dossier dus persoonlijk van A tot Z. En dat is geruststellend!

De autoverzekering Mobility en DVV Assistance zijn verzekeringsproducten van DVV, een merknaam en een handelsnaam van Belins NV, Karel Rogierplein 11 in 1210 Brussel, RPR Brussel BTW BE 0405.764.064, IBAN BE98 7995 5012 5293, BIC GKCCBEBB - verzekeringsonderneming erkend onder het nummer 0037.

Dit wil je ook weten