Je woning kan zwaar te lijden hebben onder sneeuw of vorst. Gelukkig kan je in zo’n geval rekenen op je verzekering. Doe bij schade zo snel mogelijk aangifte bij je verzekeraar.
Wat doen bij schade aan je woning?
Contacteer je verzekeraar. Als je bij DVV verzekeringen de woningverzekering Cocoon Flex hebt, bel je je DVV-consulent of het Contactcenter Schade via 0800 93 300.
Neem foto’s van de schade, in detail en van op afstand.
Zorg dat de schade hersteld wordt.
- Zal je de herstellingen aan je woning (gedeeltelijk of volledig) zelf uitvoeren? Bezorg je verzekeraar dan een lijst met de benodigde materialen en hun kostprijs, en een inschatting van het aantal werkuren.
- Vertrouw je de werken liever toe aan een vakman? Stuur je verzekeraar dan een gedetailleerd bestek van een geregistreerde aannemer.
- Is je inboedel beschadigd? Bezorg je verzekeraar een lijst met alles wat beschadigd werd en vermeld daarbij de waarde.
Controleer of je een beroep kan doen op bijkomende opties bij je verzekeringen.
Bezorg je verzekeraar het rekeningnummer waarop de vergoeding kan worden gestort.
Goed om te weten
- Onze partner Europ Assistance organiseert de bijstand.
- De woningverzekering Cocoon Flex wordt afgesloten voor 1 jaar en jaarlijks stilzwijgend verlengd. Het verzekeringscontract is onderworpen aan het Belgisch recht. De Bijzondere en Algemene voorwaarden hebben voorrang op de commerciële brochures. Ga voor meer informatie langs bij een DVV-consulent of bekijk:
- Kennisname van deze documenten is verplicht vóór je het contract ondertekent.
- Cocoon Flex is een verzekeringsproduct van DVV, een merk- en handelsnaam van Belins NV, Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel - RPR Brussel BTW BE 0405.764.064, IBAN BE98 79
Gepubliceerd op 21/01/2021