Als je je huis of appartement verkoopt, dan moet je bepaalde documenten, certificaten en attesten kunnen voorleggen aan de toekomstige eigenaars. We vatten samen welke documenten verplicht en aanbevolen zijn.
Als je een appartement in een mede-eigendom verkoopt, dan moet een kandidaat-koper ook andere info krijgen:
- Bedrag van het werkkapitaal (dat de lopende kosten dekt) en het reservekapitaal (dat uitzonderlijke kosten dekt).
- Notulen van de Algemene Vergadering van de voorbije drie jaar (ook de buitengewone AV).
- Bedrag van eventuele achterstallen van de uittredende verkoper en de kosten die daarbij al gemaakt zijn.
Welke vastgoedplannen je ook hebt, je
DVV-consulent is er om ze met je te bespreken. Zij of hij kan je ook een
woonkrediet op maat voorstellen om je toekomstige projecten te realiseren.
Goed om te weten:
De schuldsaldoverzekering is een overlijdensverzekering van tak 21 met vast kapitaal en maximaal 15% instapkosten, afgesloten voor een bepaalde duurtijd met een minimum van tien jaar in geval van pensioensparen. De maximale duurtijd van de schuldsaldoverzekering is gelijk aan de looptijd van het woonkrediet. Bekijk de algemene voorwaarden, de financiële informatiefiche en de folder voor informatie over de limieten en uitsluitingen of ga langs bij een kredietmakelaar die ook DVV-verzekeringsconsulent is. Het is belangrijk dit document door te nemen voor een contract te ondertekenen. De Bijzondere en Algemene voorwaarden hebben voorrang op de commerciële brochures. Het verzekeringscontract is onderworpen aan het Belgisch recht.
De schuldsaldoverzekering is een verzekeringsproduct van DVV, een merk- en handelsnaam van Belins NV, Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel - RPR Brussel BTW BE 0405.764.064, IBAN BE70 0689 0667 8225, BIC GKCCBEBB - een verzekeringsonderneming toegelaten onder nr. 0037.
Gepubliceerd op 03/08/2021