• Blog
  • Contact
  • Wie zijn wij?
  • Klachten
  • Jobs
  • MyDVV

Wonen

Wat bij een waterlek of vocht?

EHBO bij waterlek of vocht

Een waterlek kan heel veel oorzaken hebben: een gesprongen leiding door de vorst of door gewone slijtage, een kapotte kraan of versleten afdichting, enz. Maar wat moet je doen in zo’n geval? We zetten het voor je op een rij.

Wat als je een waterlek hebt?

Als je last hebt van een lek schiet je natuurlijk het best meteen in actie:

  1. Zet de elektriciteit uit en sluit de watertoevoer af.
  2. Veeg het water weg of zet een emmer om het water op te vangen. Of misschien kan je het lek afstoppen met een dweil of spons?
  3. Zoek indien mogelijk de bron van het lek. Gaat het om een lek in de waterleiding of is er een ander probleem?
  4. Neem contact op met je verzekeraar.
  5. Contacteer een vakman als je verzekering die service niet biedt.

Goed om te weten: de woningverzekering Cocoon Flex dekt onder meer waterschade aan het gebouw en je inboedel. Als je dringende hulp nodig hebt, helpt je woningverzekering ook met Home Assistance. Bel de centrale op 0800 93 300 en wij sturen meteen een bedrijf dat gespecialiseerd is in lekdetectie.

Wat bij vocht?

Bij vocht is het probleem vaak complexer en de bron soms moeilijker te achterhalen. Het kan van het dak, een raam, de muren of zelfs de funderingen komen. De eerste tekenen waarop je moet letten zijn vochtige vlekken of geuren, een houten chassis dat begint te rotten, scheuren, ...

Neem in zo’n geval meteen contact op met je verzekeraar. Je moet echter weten dat Cocoon Flex de meeste waterschade dekt, met enkele uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld schade veroorzaakt door regenwater dat door muren of schoorstenen sijpelt. Check dus altijd de precieze voorwaarden van je verzekering.

Heb je dringende hulp nodig om te zorgen dat het probleem niet verergert? Dan kan je net als bij een waterlek de centrale bellen op 0800 93 300 om meteen bijstand te krijgen.

DVV is er voor je

Wil je meer weten over de woningverzekering Cocoon Flex of over de bijstand via Home Assistance? Ga langs bij een DVV-consulent, zij of hij helpt je graag!

Goed om te weten

  • De woningverzekering Cocoon Flex wordt afgesloten voor 1 jaar en jaarlijks stilzwijgend verlengd. Het verzekeringscontract is onderworpen aan het Belgisch recht. De Bijzondere en Algemene voorwaarden hebben voorrang op de commerciële brochures. Ga voor meer informatie langs bij een DVV-consulent of bekijk:
  • Kennisname van deze documenten is verplicht vóór je het contract ondertekent.

Oef, een mens!

Bij DVV gaat het in de eerste plaats om mensen! Dat betekent ook dat in geval van schade je DVV-consulent je dossier persoonlijk en snel zal beheren. Op belangrijke momenten kan je dus rekenen op de hulp van een echte mens. Een hele geruststelling!

Cocoon Flex is een verzekeringsproduct van DVV, een merk- en handelsnaam van Belins NV, Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel - RPR Brussel BTW BE 0405.764.064, IBAN BE98 7995 5012 5293, BIC GKCCBEBB - een verzekeringsonderneming toegelaten onder nr. 0037.

Gepubliceerd op 14/07/2022

Dit wil je ook weten

DVV-nieuwsbrief

Je e-mailadres zal alleen gebruikt worden voor de nieuwsbrief van DVV verzekeringen.

Een vraag?
Hulp nodig?

Contacteer een DVV-consulent in je buurt. Meer dan 1.000 consulenten wachten op je in meer dan 290 kantoren.

Kies een consulent